Nytt kontrakt!

I dag har vi varit och skrivit på ett nytt hyreskontrakt. Det är ett hus vi ska flytta till som ligger på landet vid en sjö! Huset vi bor i är på 98 kvadratmeter det vi ska flytta till 176 kvadratmeter. Vi ska flytta in till 1 juni och jag verkligen längtar dit. Här är så trångt med alla fem barnen och det är dags att hitta något större. Det nya huset har verkligen det mesta som jag önskar mej! Plats för att förverkla min dröm! Plats för köksbordet i köket det får vi inte här! Plats för att alla barnen ska få eget rum! Det har vi inte här! Utsikt från vårt rum till sjön! Ev kanske vi får ha höns! 
Jag har också tänkt att vi ska ha ett sällskaps rum där man kan pyssla eller spela, syssla med handarbete. osv. Jag kan få ställa upp min symaskin igen! Det passar jätte bra där! Huset har 9 rum och kök! Jag kan se Min dotter sitta där och göra loomarmband och mina små sitta och rita eller så spelar hela familjen yatzy. Det brukar vi tycka är roligt! Jag känner att vi kommer känna stor frihet där! Det ska bli så underbart! 
Jag hittade dessa fina höns på google!
Den enda som känner sej lite orolig inför flytten är Christel för om hon ska få kompisar i den nya klassen men samtidigt är hon ändå glad för att vi ska flytta. Det är klart hon är orolig men jag tror detta kommer bli bra för hela familjen. Det finns en större lada med plats för min mans bil och han kan pyssla där ute. Han får också lägga sin lilla båt nere i sjön där han kan fiska! Även mina stora tjejer gillar att fiska!
Idag har jag börjat packa lite grann från ett skåp som ska hamna på tippen. Jag kommer försöka rensa bort allt onödigt vi har. 
Tänk att få inreda hela detta hus och göra det så mysigt! Jag tror inte vi har möbler till alla rum men det får komma efter hand ju.
 
 
 
Ha det underbart!
Kramen
 
FannyFredrica - [Fotografering]
2016-03-04 @ 14:15:15
URL: http://fannyfredrica.se/

Så kul med ett nytt hyreskontrakt! :D

Svar: Ja verkligen så lycklig!
Nina Hansson

Rebecca Strömberg
2016-03-26 @ 20:41:32
URL: http://sirbex.blogg.se/

Lycka till med flytten!

Svar: Tack!
Nina Hansson

Rebecca Strömberg
2016-03-26 @ 20:41:34
URL: http://sirbex.blogg.se/

Lycka till med flytten!

Svar: Tack:-)
Nina Hansson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0